Efektywne łączenie ćwiczeń rożnych partii mięśniowych

Nie każdy może sobie pozwolić na codzienną wizytę na siłowni, by popracować nad jedną konkretną grupą mięśniową. Większość trenujących stać na poświęcenie
ok. półtorej do dwóch godzin 3 lub 4 razy w tygodniu. To w zupełności wystarczy, jeśli mądrze zaplanujemy swój trening, łącząc ćwiczenie grup mięśniowych tak, by zmaksymalizować efektywność i oszczędzić czas.

Mamy 6 głównych partii mięśniowych do treningu: nogi, plecy, brzuch, klatka piersiowa, barki i ręce. Oczywiście nasze kończyny składają się z kilku muskułów, które wymagają odmiennej stymulacji ruchowej. Jeśli chodzi o nogi, są niestety często lekceważone, chociaż ich rozwój wymaga dużego nakładu pracy. Trening łydek i ud, ze względu na jego specyfikę, jest zazwyczaj zsynchronizowany, ale nie koresponduje mocno z innymi partiami, angażuje jedynie lekko odcinek lędźwiowy pleców i brzuch. Najefektywniejsze jest połączenie go z treningiem cardio.

Inaczej jest z rękami. Biceps warto trenować razem z klatką piersiową, gdyż jest on częściowo stymulowany przez ćwiczenia na nią przeznaczone. Aktywują one również często triceps, jednak nie w takim stopniu jak trening górnej części pleców, dlatego to właśnie te partie proponuję ćwiczyć w ten sam dzień. Mięśnie obręczy barkowej są ważne i wymagają stymulacji na różnych płaszczyznach, z których jedne uruchamiane są mocnej ćwiczeniami na plecy, a inne na klatkę, dlatego można je połączyć tak z pierwszą, jak i drugą grupą. Brzuch, podobnie jak nóg, w niewielkim stopniu wpływa na resztę ciała, ale jego trening można zsynchronizować z dolnym odcinkiem pleców, gdyż mięśnie skośne brzucha łączą tę partię z mięśniami prostymi.

Sprawdź http://www.sfd.pl/

Jak szybko schudnąć?

Zacznij od diety

Dobra i zdrowa dieta to podstawa. Aby schudnąć w krótkim czasie, należy ograniczyć spożywane kalorie do minimum. Twoje dzienne posiłki powinny być poniżej dziennego zapotrzbowania kalorycznego Twojego organizmu, jeżeli chcesz uzyskać pożądany efekt w krótkim czasie. Warto skonsultować się z dietetykiem, który dokładnie obliczy Twoje zapotrzebowanie na kalorie w ciągu dnia, uwzględniając przy tym Twój indywidualny tryb życia. Zaleci także stosowną dietę dostosowaną do Twoich potrzeb i stanu zdrowia.

Pomocne suplementy

Obecnie na rynku dostępnych jest wiele suplementów diety, które pomagają schudnąć w krótkim czasie. Produkty te mogą działać w opaciu o różne mechanizmy – przyspieszać metabolizm, hamować uczucie łaknienia bądź sparawiać, że będziemy czuli się nasyceni. Mogą być one pomocne jeżeli masz już prawidłową dietę, a mimo to nie widzisz efektów, pomogą także przyspieszyć czas, w którym uzyskasz dobrą sylwetkę

Ćwicz i ruszaj się

To kolejny obowiązkowy punkt, aby uzyskać wymarzoną sylwetkę. Dostepnych jest wiele progrmów treningowych, które rzeźbią całe ciało lub wybrane partie, spalając przy tym nadmierne kilogramy. Możesz też samodzielnie zorganizować sobie trening, biegając lub uprawiając inne sporty. Pamiętaj, aby zawsze wysiłek fizyczny był dostosowany do Twojego stanu zdrowia i możliwośći.

Aby schudnąc szybko i przede wszystkim skutecznie, należy zadziałać na kilku płaszczyznach. Prawidłowa dieta odchudzająca, wysiłek fizyczny ewentualne wsparcie suplementami – to recepta na sukces.

Skutki długotrwałego przyjmowania sterydów

Przyjmowanie sterydów może być bardzo niebezpieczne dla zdrowia. Oto krótki przegląd tego, co może się stać.

Uszkodzenia organizmu wywołane stosowaniem sterydów

Jeśli sterydy przyjmowane są przez długie lata, dochodzi do nieodwracalnych zmian w naczyniach, które prowadzą nawet do ciężkiej niepełnosprawności. Branie sterydów poniżej 30 roku życia może doprowadzić do przerostu prostaty, a także do jej nowotworów.

Układ odpornościowy również poważnie cierpi. Następuje mocne osłabienie układu odpornościowego, które praktycznie gwarantuje złapanie ciężkiego przeziębienie lub anginy.

Bardzo często pojawiają się również bóle w stawach, które wywołane są zarówno przeciążaniem stawów w trakcie treningu, a także obniżeniem poziomu azotu we krwi.

Kontuzje

W trakcie stosowania sterydów, mięśnie rosną tak szybko, że ścięgna i więzadła nie nadążają za nimi i ostatecznie stają się zbyt słabe by wytrzymać pracę mięśni. Łatwo je więc naderwać. Leczenie takiej kontuzji sprawia wiele kłopotów, a efekty mogą być odczuwalne do końca życia.

Buraki – Polskie superfoods

Buraki były uprawiane już w starożytności – Grecy i Babilończycy używali korzeni i liści buraków do celów spożywczych oraz leczniczych. Nie bez powodu – buraki są pełne składników mineralnych: magnezu, fosforu, żelaza, manganu, miedzi, potasu i cynku oraz witamin: kwasu foliowego, witaminy A, C, B2 i B6.

Czytaj dalej

Liczenie kalorii podczas odchudzania

Najważniejszą rzeczą podczas kuracji odchudzającej jest liczenie kalorii. To jedyna skuteczna metoda doprowadzająca do uzyskania pożądanej wagi ciała. Poprawne odżywianie podczas odchudzania często nastręcza szereg wątpliwości, co do liczby kalorii w przygotowanych posiłkach.

Czytaj dalej

Kobieta – żona i matka

Ograniczanie roli współczesnej kobiety do bycia żoną i matka już dawno przestało mieć uzasadnienie. Bo dzisiaj wiele kobiet nie spełnia się w tej roli i nawet nie dążą do tego, by móc je spełniać. Dzisiaj priorytety kobiet uległy zdecydowanej weryfikacji. Wiele z nich zabiega o udane życie zawodowe, a nie o to, by mieć rodzinę, męża i dzieci. Owszem współczesne kobiety mają stałych partnerów, ale nie zależy im na tym, by się z nimi wiązać małżeńskimi procedurami.

Czytaj dalej